- REKRUTACJA
Rekrutacja do domów studenckich w roku akademickim 2025/26.
Miejsce w domu studenckim KUL przyznawane jest przez Komisję ds. Domów Studenckich.
- Miejsce w DS przyznawane jest na wniosek studenta.
- Złożenie wniosku polega na prawidłowym wypełnieniu i zatwierdzeniu wniosku na platformie e-Kul/e-Rekrut)
Wnioski może składać każdy zainteresowany student/studentka.
We wniosku należy oznaczyć preferowany – wybrany DS.
– ul. Konstantynów 1D „Konstantyna” – Lublin (dom żeński)– ul. Konstantynów 1A „Karol” – Lublin (dom męski)
– ul. Konstantynów 1B „Stefan” – Lublin (dom męski)
– ul. Niecała 8 „Idzi” – Lublin (dom męski + małżeński)
– ul. Ofiar Katynia 6 „Stella” – Stalowa Wola (wyodrębniona część męska i część żeńska)
Wniosek jest dostępny w zakładce „wnioski” na Państwa koncie na e-KUL oraz w zakładce „akademik” na koncie e-Rekrut. Wniosek będzie dostępny jedynie dla osób, które studiują lub potwierdziły wybór studiów na KUL. Pierwsza tura składania wniosków trwa do 23 lipca 2025 r.
- Osoby NIEPEŁNOLETNIE mogą aplikować o miejsce w domach studenckich na podstawie złożonego przy rekrutacji na studia oświadczenia rodzica lub opiekuna prawnego.
- Pierwszeństwo w przyznaniu miejsca w domu studenckim ma student, dla którego codzienne dojazdy na uczelnię byłyby niemożliwe lub znacznie utrudnione, a jednocześnie znajduje się on w trudnej sytuacji materialnej uprawniającej do otrzymywania stypendium socjalnego czyli:
– trudna sytuacja materialna (na podstawie dochodu miesięcznego na osobę w rodzinie);
– odległość od stałego miejsca zamieszkania:
5. dodatkowymi kryteriami są:
szczególna sytuacja wnioskodawcy w tym:
– sieroctwo;
– niepełnosprawność;
– samotne wychowywanie dziecka;
oraz
– kontynuacja zakwaterowania;
– terminowe wnoszenie opłat w latach ubiegłych;
– data złożenia wniosku.
Osoby, które chcą skorzystać z zasad pierwszeństwa w przyznawaniu miejsca w DS, zobowiązane są dołączyć do wniosku kopię orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Pozostałe dane dotyczące pierwszeństwa należy podać we wniosku.
Skany dodatkowych dokumentów (np. orzeczenia o niepełnosprawności) prosimy wysyłać na adres kds@kul.pl z dopiskiem „załącznik imię i nazwisko wnioskodawcy”.
Sposób obliczania wysokości dochodu można znaleźć na stronie Stypendium socjalne – 2024/2025.
6. Studenci innych uczelni oraz osoby spoza KUL, które chciałyby mieszkać w DS KUL powinny wypełnić edytowalny wniosek PDF, a następnie skan podpisanego wydruku wysłać na adres mailowy odpowiedniego domu studenckiego.
7. Wnioski o przyznanie miejsca w DS złożone w terminie do:
- 23 lipca – zostaną rozpatrzone 25 lipca na posiedzeniu KDS;
- 5 sierpnia – zostaną rozpatrzone 7 sierpnia na posiedzeniu KDS;
- 9 września – zostaną rozpatrzone 11 września na posiedzeniu KDS;
- 22 września – zostaną rozpatrzone 24 września na posiedzeniu KDS;
- Informacja o przyznaniu lub o odmowie przyznania miejsca w DS udzielana jest jedynie w formie elektronicznej poprzez jej publikację na państwa koncie e-KUL. Informację można uzyskać również osobiście w DS.
- Zgodnie z terminarzem Rekrutacji 2025/26:
- Na posiedzeniu KDS 25 lipca 2025 rozpatrywane będą wnioski złożone przez dotychczasowych mieszkańców, wnioski studentów, którzy dotąd nie mieszkali w domach studenckich KUL, wnioski złożone przez studentów rekrutowanych na studia pierwszego stopnia, jednolite magisterskie oraz wnioski złożone przez studentów rekrutowanych na studia drugiego stopnia.
- Na posiedzeniu KDS 7 sierpnia 2025 rozpatrywane będą pozostałe wnioski studentów rekrutowanych na studia drugiego stopnia KUL.
- Na posiedzeniu KDS 11 września 2025 zostaną rozpatrzone wnioski studentów z innych uczelni oraz wnioski osób spoza KUL.
- Na posiedzeniu KDS 24 września 2025 zostaną rozpatrzone pozostałe wnioski.
- Wnioskodawca, któremu przyznano miejsce w DS, ma obowiązek potwierdzenia przyjęcia miejsca w DS za pomocą dokonania wpłaty kaucji w wysokości miesięcznej należności za przyznane miejsce w terminie:
a. do 1 sierpnia – miejsce przyznane 25 lipca,
b. do 14 sierpnia – miejsce przyznane 7 sierpnia,
c. do 18 września – miejsce przyznane 11 września,
d. do 1 października – miejsce przyznane 24 września.
Kaucja stanowi zabezpieczenie kosztów ewentualnych szkód wyrządzonych w domu studenckim lub nieuregulowania opłaty za pobyt w domu studenckim. Zwrot kaucji następuje na wniosek studenta, po ostatecznym wykwaterowaniu z domu studenckiego zgodnie z § 4 Regulaminu Domów Studenckich KUL.
Dane dotyczące wysokości i sposobu dokonania wpłaty zawiera informacja o przyznaniu miejsca. Brak wpłaty w oznaczonym terminie uznaje się za rezygnację z przyznanego miejsca. - Plan zakwaterowania studentów przygotowuje kierownik Sekcji DS, uwzględniając w miarę możliwości
propozycje mieszkańców DS.
II. Informacje dotyczące KWATERUNKU w domach studenckich KUL
- Terminy kwaterunku: Kwaterunek w domach studenckich KUL rozpoczyna się 30 września i odbywa się w godzinach pracy recepcji. W przypadku konieczności wcześniejszego kwaterunku, możliwe jest ustalenie innego terminu z administracją danego akademika. Należy pamiętać, że kwaterunek przed 30 września wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 35 zł za każdą noc.
- Dokumenty potrzebne do kwaterunku: Przy kwaterunku należy okazać dowód tożsamości.
- Potwierdzenie i zapoznanie się z dokumentami: Należy własnoręcznie potwierdzić przyjęcie miejsca oraz zapoznać się z następującymi dokumentami:
- Regulamin Domów Studenckich KUL,
- Regulamin Świadczeń,
- Przepisy BHP,
- Klauzula RODO.
- Przydział miejsc w pokojach: Miejsca w konkretnych pokojach w domach studenckich są przydzielane przez kierownika. Istnieje możliwość zgłoszenia preferencji dotyczących składu pokoju lub segmentu, które będą rozpatrywane zgodnie z dostępnością.
- Rezygnacja z przyznanego miejsca: Rezygnacja z przyznanego miejsca, poza przypadkami opisanymi w § 4, pkt. 4-5 Regulaminu Domów Studenckich, wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty za cały okres, na który przyznano miejsce w domu studenckim.
Dodatkowe informacje:
- Podstawa kwaterowania: Kwaterowanie w domach studenckich KUL odbywa się wyłącznie na podstawie decyzji Komisji ds. Domów Studenckich na rok akademicki 2025/26.
- Zamiana miejsc: W trakcie kwaterowania nie ma możliwości dokonywania zamiany przydzielonych miejsc.
- Osobiste kwaterowanie: Osoby, które otrzymały miejsce w domu studenckim KUL, zobowiązane są do osobistego dokonania zakwaterowania w administracji domu studenckiego.
Prosimy o przestrzeganie powyższych zasad oraz terminowe wykonanie wszystkich wymaganych czynności, aby zapewnić sobie komfortowy początek roku akademickiego. W razie pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt z administracją danego akademika.
Studenci, którzy zakończyli kwaterunek w danym roku akademickim w celu zwrotu kaucji powinni wypełnić i pozostawić wniosek w recepcji. Celem przeksięgowania kaucji należy wypełnić i podpisać wniosek oraz pozostawić go w recepcji. Wnioski można pozyskać na portierni.
III. TELEFONY DO POSZCZEGÓLNYCH DOMÓW STUDENCKICH KUL:
Portiernia ŻDS Konstantynów 1D „Konstantyna”: 81 445 4816
Portiernia MDS Konstantynów 1B/A „Karol” oraz „Stefan”: 81 445 4730
Portiernia MDS Niecała 8 „Idzi”: 81 445 3003
Portiernia DS Stalowa Wola Ofiar Katynia 6 „Stella”: 81 454 5526