I. Informacje dotyczące KWATERUNKU w domach studenckich KUL
-
Terminy kwaterunku: Kwaterunek w domach studenckich KUL rozpoczyna się 30 września i odbywa się w godzinach pracy recepcji. W przypadku konieczności wcześniejszego kwaterunku, możliwe jest ustalenie innego terminu z administracją danego akademika. Należy pamiętać, że kwaterunek przed 30 września wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 35 zł za każdą noc.
-
Dokumenty potrzebne do kwaterunku: Przy kwaterunku należy okazać dowód tożsamości.
- Potwierdzenie i zapoznanie się z dokumentami: Należy własnoręcznie potwierdzić przyjęcie miejsca oraz zapoznać się z następującymi dokumentami:
- Regulamin Domów Studenckich KUL,
- Regulamin Świadczeń,
- Przepisy BHP,
- Klauzula RODO.
-
Przydział miejsc w pokojach: Miejsca w konkretnych pokojach w domach studenckich są przydzielane przez kierownika. Istnieje możliwość zgłoszenia preferencji dotyczących składu pokoju lub segmentu, które będą rozpatrywane zgodnie z dostępnością.
-
Rezygnacja z przyznanego miejsca: Rezygnacja z przyznanego miejsca, poza przypadkami opisanymi w § 4, pkt. 4-5 Regulaminu Domów Studenckich, wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty za cały okres, na który przyznano miejsce w domu studenckim.
Dodatkowe informacje:
-
Podstawa kwaterowania: Kwaterowanie w domach studenckich KUL odbywa się wyłącznie na podstawie decyzji Komisji ds. Domów Studenckich na rok akademicki 2024/25.
-
Zamiana miejsc: W trakcie kwaterowania nie ma możliwości dokonywania zamiany przydzielonych miejsc.
-
Osobiste kwaterowanie: Osoby, które otrzymały miejsce w domu studenckim KUL, zobowiązane są do osobistego dokonania zakwaterowania w administracji domu studenckiego.
Prosimy o przestrzeganie powyższych zasad oraz terminowe wykonanie wszystkich wymaganych czynności, aby zapewnić sobie komfortowy początek roku akademickiego. W razie pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt z administracją danego akademika.
II. REKRUTACJA
Rekrutacja do domów studenckich w roku akademickim 2024/25.
Wniosek będzie dostępny w zakładce „wnioski” na Państwa koncie na e-KUL/e-Rekrut. Wniosek będzie dostępny jedynie dla osób, które studiują lub potwierdziły wybór studiów na KUL. Pierwsza tura składania wniosków trwa do 10 lipca 2024 r.
1. Miejsce w DS przyznawane jest na wniosek studenta.
We wniosku należy oznaczyć preferowany – wybrany DS.
– ul. Konstantynów 1D „Konstantyna” – Lublin (dom żeński)
– ul. Konstantynów 1A „Karol” – Lublin (dom męski)
– ul. Konstantynów 1B „Stefan” – Lublin (dom męski)
– ul. Niecała 8 „Idzi” – Lublin (dom męski + małżeński)
– ul. Ofiar Katynia 6 „Stella” – Stalowa Wola (wyodrębniona część męska i część żeńska)
2. Osoby NIEPEŁNOLETNIE mogą aplikować o miejsce w domach studenckich na podstawie złożonego przy rekrutacji na studia oświadczenia rodzica lub opiekuna prawnego.
3. Złożenie wniosku polega na:
– prawidłowym wypełnieniu i zatwierdzeniu wniosku na platformie e-Kul/e-Rekrut)
Wnioski może składać każdy zainteresowany student/studentka.
4. O pierwszeństwie w przyznaniu miejsca w domu studenckim decyduje przede wszystkim kwalifikacja do stypendium socjalnego w tym:
– odległość od stałego miejsca zamieszkania:
– trudna sytuacja materialna (na podstawie dochodu miesięcznego na osobę w rodzinie);
– sieroctwo;
– niepełnosprawność;
– samotne wychowywanie dziecka;
– kontynuacja zakwaterowania;
– terminowe wnoszenie opłat w latach ubiegłych;
– data złożenia wniosku.
Osoby, które chcą skorzystać z zasad pierwszeństwa w przyznawaniu miejsca w DS, zobowiązane są dołączyć do wniosku kopię orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Pozostałe dane dotyczące pierwszeństwa należy podać we wniosku.
Skany dodatkowych dokumentów (np. orzeczenia o niepełnosprawności) prosimy wysyłać na adres kds@kul.pl z dopiskiem „załącznik imię i nazwisko wnioskodawcy”.
Sposób obliczania wysokości dochodu można znaleźć na stronie Stypendium socjalne – 2024/2025.
5. Wnioski o przyznanie miejsca w DS złożone w terminie do:
a. 10 lipca – zostaną rozpatrzone 12 lipca na posiedzeniu KDS;
b. 24 lipca – zostaną rozpatrzone 26 lipca na posiedzeniu KDS;
c. 7 sierpnia – zostaną rozpatrzone 9 sierpnia na posiedzeniu KDS;
d. 27 sierpnia – zostaną rozpatrzone 29 sierpnia na posiedzeniu KDS;
e. 21 września- zostaną rozpatrzone 23 września na posiedzeniu KDS.
6. Informacja o przyznaniu lub o odmowie przyznania miejsca w DS udzielana jest jedynie w formie elektronicznej poprzez jej publikację na państwa koncie e-KUL. Informację można uzyskać również osobiście w DS.
7. Zgodnie z terminarzem Rekrutacji 2024/25:
1. Na posiedzeniu KDS 12 lipca 2024 rozpatrywane będą głównie wnioski złożone przez dotychczasowych mieszkańców i studentów od II roku wzwyż oraz tych, którzy dotąd nie mieszkali w domach studenckich KUL,
2. Na posiedzeniu KDS 26 lipca 2024 rozpatrywane będą głównie wnioski złożone przez studentów rekrutowanych na studia pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie,
3. Na posiedzeniu KDS 9 sierpnia 2024 zostaną rozpatrzone wnioski złożone przez studentów rekrutowanych na studia drugiego stopnia.
4. Na posiedzeniu KDS 29 sierpnia 2024 zostaną rozpatrzone pozostałe wnioski studentów oraz osób spoza KUL.
5. Na posiedzeniu KDS 23 września 2024 zostaną rozpatrzone pozostałe wnioski.
Pula dostępnych miejsc została tak podzielona, by zapewnić równy dostęp dla wszystkich chętnych.
8. Wnioskodawca, któremu przyznano miejsce w DS, ma obowiązek potwierdzenia przyjęcia miejsca w DS za pomocą dokonania wpłaty kaucji rezerwacyjnej w wysokości miesięcznej należności za przyznane miejsce w terminie:
a. do 19 lipca miejsce przyznane 12 lipca,
b. do 2 sierpnia – miejsce przyznane 26 lipca,
c. do 16 sierpnia – miejsce przyznane 9 sierpnia,
d. do 5 września – miejsce przyznane 29 sierpnia.
e. do 30 września – miejsce przyznane 23 września.
Kaucja stanowi zabezpieczenie kosztów ewentualnych szkód wyrządzonych w domu studenckim lub nieuregulowania opłaty za pobyt w domu studenckim. Zwrot kaucji następuje na wniosek studenta, po ostatecznym wykwaterowaniu z domu studenckiego zgodnie z § 4 Regulaminu Domów Studenckich KUL.
Dane dotyczące wysokości i sposobu dokonania wpłaty zawiera informacja o przyznaniu miejsca. Brak wpłaty w oznaczonym terminie uznaje się za rezygnację z przyznanego miejsca.
9. Sposób wyboru preferowanego pokoju/segmentu oraz składu osobowego będzie dostępny po 10 września na stronie konkretnego akademika.
10. Osoby spoza KUL, które chciałyby mieszkać w DS KUL powinny wypełnić edytowalny wniosek PDF, a następnie skan podpisanego wydruku wysłać na adres mailowy odpowiedniego domu studenckiego.
11. Studenci, którzy zakończyli kwaterunek w danym roku akademickim w celu zwrotu kaucji powinni wypełnić i odesłać podpisany wniosek na adres tomasz.kolodziejczyk@kul.pl. Wniosek o zwrot kaucji.
TELEFONY DO POSZCZEGÓLNYCH DOMÓW STUDENCKICH KUL:
Portiernia ŻDS Konstantynów 1D „Konstantyna”: 81 445 4816
Portiernia MDS Konstantynów 1B/A „Karol” oraz „Stefan”: 81 445 4730
Portiernia MDS Niecała 8 „Idzi”: 81 445 3003
Portiernia DS Stalowa Wola Ofiar Katynia 6 „Stella”: 81 454 5526